Je práve obdobie detailného plánovania vzdelávania. Ročné plány sú schválené a postupne sa menia na realizáciu. Práve v tomto období máme v eAkademy zvýšený dopyt nielen na vzdelávanie, ale hlavne na pomoc pri rozdelení účastníkov do skupín. V mnohých spoločnostiach dostávajú manažérky rozvoja ľudských zdrojov od iných úsekov len hrubé požiadavky na vzdelávanie. Napríklad: „Potrebujeme naučiť 40 ľudí MS Excel“ alebo „18 ľudí na MS Project“. Pokiaľ by sa jednalo o vzdelávanie úplných začiatočníkov, tak by to bolo ľahké. Jednoducho by šli na školenie a vzdelávali sa. Ale, ktorá firma už má dnes úplných začiatočníkov? Žiadna. Všetci už niečo vedia. Používajú program, majú určité skúsenosti, dobré, a aj zlé návyky.
Práve preto je vhodné rozdeliť účastníkov do skupín podľa vstupných (dnešných) vedomostí. Zabezpečí sa tak vyššia úroveň vzdelávania. Aké postupy na takéto delenie existujú:
Najlacnejšie riešenie aké len existuje. Zamestnancom sa sprístupnia dotazníky. Tí odpovedia pravdivo na otázky typu: „Viete naformátovať bunku v MS Excel tak, aby bolo číslo zobrazené v mene EURo na 1 desatinné miesto?“ alebo „Viete v MS Project pridať k úlohe pracovný zdroj s inými ako štandardnými nákladmi?“.
Takého riešenie je vhodné ak potrebujete veľmi rýchlo „otestovať“ veľké množstvo ľudí. Je však nepresné a jeho výpovedná hodnota je veľmi nízka. Samozrejme, ak máte uvedomelých zamestnancov, ktorý presne zodpovedajú čo vedia a nevedia tak to môžete vyskúšať. Určite Vám ho ale neodporúčame použiť ako nástroj na rozdelenie účastníkov do skupín.
Účastník dostane e-mailom zadanie a pracovný súbor. Tento súbor postupne upraví podľa zadania a výsledok svojej práce pošle lektorovi e-mailom. Je veľmi dôležité, aby zadanie bolo jasné a pritom stručné. Aby účastník presne vedel čo má urobiť.Táto forma testovania je najobľúbenejšia pri väčšom množstve účastníkov. Využívajú ju hlavne spoločnosti, ktoré potrebujú otestovať veľa ľudí, v krátkom čase a za nízke náklady.
Budúci účastníci vzdelávania sú pozvaní do školiacej miestnosti. Dostanú písomné zadanie a v počítači majú pracovné súbory. Tie postupne upravujú a pod dozorom lektora postupne prechádzajú celým testovacím procesom. Doba testovania je asi 60 minút na 1 testovaný software. Veľkosť testovanej skupiny určuje kapacita školiace miestnosti. Táto forma testovania prináša presné výsledky pri dostupných nákladoch.
Poslednou formou testu je test priamo s daným účastníkom budúceho vzdelávania. Lektor sa celú jednu hodinu venuje len jednému človeku a postupne mu zadáva úlohy. Na základne jeho práce a postupov, ktoré zvolil je zaraďovaný do vzdelávacieho procesu. Táto forma vzdelávania je najpresnejšia, a súčasne najnákladnejšie. Využívajú ju hlavne manažéri, ktorých čas príliš drahý, aby sa zúčastňovali testovania.
Práve táto tabuľka presne popisuje čo daný zamestnanec ovláda a čo sa potrebuje doučiť. Na základe výsledkov testov sa zaradí na vzdelávanie alebo sa naň nezaradí.